Ide zamjena parketa u sportskoj dvorani u Murskom Središću
Godine 2000. izgrađena je nova sportska dvorana u Murskom Središću međutim problemi su od prvog dana zbog neke greške u...
Petnaestogodišnja Asja žiriju i publici je „zapela za oko“ portretirajući lik Romkinje Slađane u predstavi Kristine Štebih „The Wall“, koju je izvodio Dramski studio DADA Kazališne družine „Pinklec“.
Asja Vidović se, osim glumom, bavi i crtanjem, pjevanjem, a sama uči i svirati gitaru
Spomenuta predstava, koja govori o problemu međuvršnjačkog nasilja, nedavno je već osvojila nagradu za najbolju predstavu na 20. Susretu profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra ASSITEJ.
– Članica sam Dramskog studija DADA otprilike dvije godine. Budući da nisam prisustvovala svečanoj dodjeli nagrada, nazvali su me kolege iz Studija i priopćili mi vijest. Bila sam presretna, mom ocu nije bilo jasno plačem li ili se smijem! – uz smijeh kaže Asja.
Mlada glumica pohađa prvi razred Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec.
– Razrednica Helena Zečar Lajtman nam je svijetla točka u školi. Angažirana je oko nas i voli razgovarati o stvarima koje nam se događaju; u mom slučaju to su predstave, Dramski studio i slično. Studio mi je pružio prekrasna iskustva. Najmlađa sam članica, kad sam se im pridružila imala sam 13 godina i pomalo sam se bojala kako će me prihvatiti… Strah je bio potpuno neopravdan, među članovima vlada veliko povjerenje. Studio čini velik dio moga života, članovi su uvelike utjecali na moje stavove, promijenili me kao osobu, možemo reći i odgojili. Sigurno ću ostati u DADI dokle god budem mogla.
Kao jedan od dojmljivijih nastupa izdvaja onaj s predstavom „ZOO“ u Banjoj Luci.
Zbog mnoštva dimilica, na jednom nastupu u Banjoj Luci upalio se protupožarni alarm, više od polovice ljudi je izašlo, pa smo ih zvali da se vrate… (smijeh) To je bio nastup za pamćenje!
– Bila sam zamjena jednoj djevojci koja više nije mogla pohađati Studio. Na generalnoj probi me uhvatila strašna trema, tog dana smo imali zakazane dvije izvedbe. Na prvoj izvedbi bilo je desetak ljudi, što mi je dobro došlo protiv treme, da se malo zagrijem. Na drugoj izvedbi dvorana je bila puna, no zbog naših dimilica upalio se protupožarni alarm, više od polovice ljudi je izašlo, pa smo ih zvali da se vrate… (smijeh) To je bio nastup za pamćenje!
Asju, uz glumu, zanimaju i druga područja umjetnosti. U svemu ima potpunu podršku obitelji: majke Karmen, oca Tomislava i brata Jakše.
– U slobodno vrijeme, kojeg je sad nešto manje, bavim se i crtanjem, volim pjevati, a sama učim i svirati gitaru. Bavila sam se plesom od četvrte do jedanaeste godine. Definitivno bih željela studirati nešto povezano s umjetnošću, nešto kreativno. Umjetnost, osobito gluma, mi je pomogla da se bolje nosim s tremom, pomogla mi je s izražavanjem, i vjerojatno će mi uvijek biti važna – odlučna je Asja. Poželimo joj mnogo prilika za kreativne trenutke!
Proteklog tjedna, u Europskom kulturnom centru u palači Palazzo Mora u Veneciji, paralelno s otvorenjem 60. Venecijanskog bijenala, otvorena je izložba “Personal Structures – Beyond Boundaries” u sklopu koje izlaže i varaždinski kipar Nikola Vudrag.
Vudragove skulpture Prometheusa i Atlasa postavljene na samom ulazu u palaču moći će vidjeti tisuće ljudi iz cijelog svijeta koji dolaze posjetiti 60. Venecijanski bijenale, ali i brojne komplementarne izložbe koje će do 24. studenog biti održane u Veneciji.
Izložba Europskog kulturnog centra (ECC) najstarija je takva izložba suvremene umjetnosti koja se održava tijekom Venecijanskog bijenala, a iz godine u godinu privlači sve više posjetitelja. Prema riječima glavne organizatorice izložbe, Sare Danielli, do kraja studenog izložbu će posjetiti oko pola milijuna ljudi.
– Tema ovogodišnje izložbe ECC-a nastoji izraziti složenost izazova globalnih migracija i zamršene mreže nacionalnih identiteta, ali i činjenice kako je svatko od nas pod utjecajem određenih okolnosti i granica koje mora nadići. Rad Nikole Vudraga “Prometheus i Atlas” postavljen na samom ulazu u Palazzo Mora simbolično je i ulaz na putovanje kompletnom temom izložbe koja problematizira suočavanje s granicama koje su nam nametnute. Prometheus i Atlas predstavljaju pobunu protiv nepravde u mitološkom kontekstu i te dvije skulpture, visoke tri metra, na ulazu u Palazzo Mora artikuliraju glavnu poruku izložbe, a to je kako je moguće nadići svoje osobne granice, bez obzira na vanjske pritiske i izazove – istaknula je glavna organizatorica izložbe Sara Danielli.
Vudrag u Veneciji izlaže pod produkcijom Metamorphosis Art Projects s londonskom adresom, a podršku varaždinskom kiparu u Veneciji su pružili i predstavnici Grada Varaždina, gradonačelnik Neven Bosilj i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.
– Izuzetno smo ponosni što smo mogli doći u znak podrške izložbi kipara Nikole Vudraga tijekom prestižnog Venecijanskog bijenala. Varaždin je grad koji cijeni kulturu, kreativnost i inovativnost, a imati umjetnika koji je prepoznat na međunarodnoj razini učvršćuje našu predanost razvoju umjetničkih nastojanja Nikole Vudraga, ali i drugih varaždinskih umjetnika. Ovakve izložbe, ne samo da povećavaju ugled našeg grada, već također potiču veze i suradnje koje mogu doprinijeti prepoznatljivosti Varaždina na inozemnoj karti kulture u godinama koje dolaze – rekao je gradonačelnik Neven Bosilj nakon svečanog otvorenja izložbe.
Dvor Trakošćan s velikim zadovoljstvom poziva sve zainteresirane na službeno otvorenje izložbe „Tko tu koga ženi?” koja predstavlja središnje događanje povodom 70. obljetnice postojanja muzeja Dvor Trakošćan.
Otvorenje će se održati u dvorcu, 24. travnja, u srijedu, s početkom u 19 sati, a izložba će sve prisutne provesti kroz bogatu tematsku priču koja istražuje složene dinamike braka.
Osim službenog otvorenja izložbe, posjetitelje očekuje bogat glazbeni program, impresivan light show te prilika za druženje s muzealcima, što će upotpuniti ovo posebno događanje.
„Povezani kroz vrijeme”, kao slogan kojim Dvor Trakošćan želi obilježiti ovih 70 godina ističe važnost kontinuirane povezanosti s prošlošću, oblikovanje sadašnjosti te zajedničko stvaranje budućnosti.