Povežite se s nama

Kist i pero

Ekskluzivne fotografije u Galerijskom centru

Objavljeno:

- dana

Od Stambula do Yokohame

Od Stambola do Yokohame, tako je nazvana izložba viktorijanske fotografije druge polovine 19. stoljeća, koja je 18. lipnja otvorena u varaždinskom Galerijskom centru.

Oko 40 fotografija, albuminskih otisaka, od kojih je većina ručno obojana, stiglo je iz dvije privatne zagrebačke zbirke – iz kolekcije Miljenka i Lucije Horvat te Kolekcije Marinko Sudac. Izložba je ostvarena zahvaljujući suradnji Galerijskog centra i samoborske Foto galerije Lang.
Originali fotografija predstavljenih ovom izložbom nalaze se, inače, u Getty institutu u Los Angelesu, Metropolitan muzeju u New Yorku, Victoria&Albert muzeju, Imperijalnom muzeju rata u Londonu i tako dalje. Felice Beato, Wilhelm Hammerschmidt, John Burke, Samuel Bourne, William Baker, Kusukabe Kimbei, Francis Frith, Wiele&Klein, L. F. Fisler fotografi su koji su u drugoj polovini 19. stoljeća donosili atraktivne fotografije s Bliskog i Dalekog istoka. Iza njihovih slika stoje velika odvažnost i riskiranje, a nikako ne treba zapostaviti ni tadašnju tehnologiju snimanja, razvijanja i umnažanja fotografija, koja je bila izuzetno složena.
– Danas, kada samo znanstvenici znaju za Anglo-afganistanski rat 1878./80., kada se sa svetog brda Fujijame naziru smog i neboderi Tokija, a u nekadašnjoj francusko-britanskoj Indokini ljetuju turisti iz Njemačke, ove fotografije su autentično svjedočanstvo vremena i zbivanja na tom dijelu svijeta – napisao je za katalog izložbe Želimir Koščević. Fotografije prikazane u Varaždinu mogu tako biti i objekt istraživanja za povjesničare, antropologe, ali i tattoo-majstore, budući da neke prikazuju bogate tetovaže japanskih muškaraca.

Izložba “Od Stambola do Yokohame” otvorena je do 7. srpnja ove godine.

Izvor:
Foto:

Kist i pero

Thompsonov koncert odgođen za nedjelju

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

CRAZY HILL FESTIVAL

Nakon vrlo uspješnog Fjaka Music Festivala, održanog od 8. do 11. svibnja 2014. u Splitu, ovog vikenda bit će održan Crazy Hill Festival na otoku Mladosti u Ludbregu.

CHF neće započeti velikim koncertom Marka Perkovića Thompsona, kako je prvobitno najavljeno, već će tim koncertom završiti. Naime, Thompsonov se koncert s četvrtka 15. svibnja, prebacuje  na nedjelju 18. svibnja radi meteorološke najave lošeg i kišovitog vremena, a kupljene će ulaznice za koncert posjetitelji umjesto u četvrtak moći iskoristiti u nedjelju 18. svibnja.  Ovu promjenu organizator CHF-a uvodi radi zaštite publike koja će ispred pozornice biti na otvorenom nenatkrivenom prostoru.
Program CHF-a stoga neće započeti u četvrtak 15. svibnja kako je prvobitno najavljeno,  već u petak 16. svibnja, a odvijat će se tri dana – u petak 16., subotu 17. i u nedjelju 18. svibnja 2014.

Izvor:
Foto:

Nastavite čitati

Kist i pero

Perić: “Nema sumnje da su slike najraniji Stančić”

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

STANČIĆ

Sa svakom slikom koja se vraća u grad, u Varaždin se vraća i Miljenko Stančić, rekao je svojedobno ravnatelj Galerijskog centra Ivan Mesek. Prema njegovom slikovitom opisu, Stančić se ovih dana s dvije „nove“, bezimene slike iznova vratio u svoj grad, gdje je živio i radio do prerane smrti u dobi od samo 51 godine.

Crtež konjanika i akvarel iz ciklusa Križni put, u Centar su stigli sa zida zagrebačkog stana novinara, pisca i prevoditelja Borisa Perića.

– Slike je djed ostavio mojoj majci, sestrični Miljenka Stančića. Crtež konjanika je iz njezinog spomenara. U razgovoru s tetom, Stančićevom sestrom, pokojnom Milicom, saznao sam da je jedna od prvih likovih narudžbi za Miljenka Stančića bila od strane varaždinskog župnika da nacrta ciklus Križni put.

Te slike, njegovi najraniji radovi, slove kao izgubljene. Kasnije umire moj djed i u njegovoj ostavštini nađem jednu koja bez ikakve sumnje pripada tom ciklusu – Motiv raspeća, akvarel. Ispod raspela ima jednog onog konjanika s kopljem, kao u majčinom spomenaru. Stančić se u to vrijme potpisivao inicijalima – S i M preko toga – u spomenaru je isti taj potpis. Znači jedna slika ide s drugom – čine neku cjelinu. Više nema sumnje da je to rani, možda najraniji Stančić. Sliku sam pokazivao nekim povjesničarima umjetnosti koji su također potvrdili autentičnost. Gdje su ostale, ne znam – možda Crkva zna. No, eto, ta koja je ostala kod djeda dopala je mene – priča Perić.

Veseli “mračnjak”

Slikar, uz kojega više ne bismo mogli vezati samo pridjev „varaždinski“ jer je svojim značajem odavno prešao granice mjesta rođenja, još uvijek nema svoju galeriju. Stančićeva zbirka je, unatoč stalnim obećanjima, još uvijek „podstanar“.

– Oko ‘74. godine u jednom su intervjuu u tadašnjem Startu pitanje o Galeriji postavili i samome Stančiću. Odgovorio je u svom stilu – slikao je inače dosta „mračne slike“ unatoč veseloj prirodi – rekao je da će kad naprave Galeriju stati ispred nje sa šeširom i prositi. Naravno da je šteta što nema svoj prostor, ali nadam se da će se sve to riješiti – rekao je Boris Perić, na čijemu zidu visi još jedna Stančićeva slika za koju ne zna kako se zove, prikaz dviju marioneta; replike slike nekada su bile dio interijera zagrebačkih knjižnica, ali nikad mi nije palo na pamet pitati kako se zove. Ne skupljam slike. Moje bavljenje likovnom umjetnošću je pisane prirode – priznaje Perić. Ističe nadu da će netko možda prepoznati slike i znati nešto više o njima i njihovu stvaranju.

Dvije nove slike u Galerijskom centru nema u katalozima, pa niti nije procijenjena njihova vrijednost, unatoč nesumnjivoj kolekcionarskoj vrijednosti.

Izvor:
Foto:

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje