Povežite se s nama

Kultura

Gala baletna večer na Velikoj sceni HNK Varaždin

Objavljeno:

- dana

U četvrtak, 3. listopada, s početkom u 19,30 sati na Velikoj sceni HNK Varaždin gostuje baletni ansambl HNK iz Zagreba koji je za varaždinsku publiku pripremio bogat program.

Gostovanje je ostvareno u sklopu pretplate K-HNK.

Program pogledajte u nastavku.

GALA BLETNI KONCERT

POINTE’

Koreografija: Massimiliano Volpini

Glazba: Tomaso Albinoni

Trattenimenti armonici per camera, suita za violinu i čembalo

I Opera sexta, sonata u a-molu, br. 6, IV. stavak – allegro

II Opera sexta, sonata u a-molu, br. 6, II. stavak – allegro

LABUĐE JEZERO – adagio iz 2. čina

Koreografija: Marius Petipa

Glazba: Petar Iljič Čajkovski

DIANA I AKTEON – pas de deux

Koreografija: Agripina Vaganova

Glazba: Cesare Pugni

LASCIA CH’IO PIANGA

Koreografija: Massimiliano Volpini

Glazba: Georg Friedrich Handel – Lascia ch’io pianga, arija Almirene iz opere Rinaldo

GOSPOĐA BOVARY

Koreografija: Valentina Turcu

Glazba: Ryuichi Sakamoto – The Sheltering Sky

HUMAN

Koreografija: Takuya Sumitomo

Glazba: Sevdaliza

Cristiana Rotolo

 LA ESMERALDA – pas de deux

Koreografija: Jules Perrot

Glazba: Cesare Pugni

#2

Koreografija: Arnau Velazquez Rodriguez

Glazba: Chris Hughes, Ian Stanley, Roland Orzabal – Everybody wants to rule the world by Lorde

PEER GYNT

Koreografija: Edward Clug

Glazba: Edvard Grieg – Koncert za klavir i orkestar u a-molu, op. 16

HAMLET – pas de deux iz 1. čina

Koreografija: Leo Mujić

Glazba: Petar Iljič Čajkovski – Sudbina, Cammille Saint-Saëns – Uvod i Rondo Capriccioso

FINALE

Koreografija: Massimiliano Volpini

Glazba: Sergej Prokofjev – Koračnica u B-duru, Op. 99

Ulaznice su u prodaji na blagajni Kazališta ili putem online prodaje.

Radno vrijeme blagajne:

Od ponedjeljka do petka 10-12 i 18-19,30.

Subotom 10-12 i sat vremena prije početka programa.

Nedjeljom samo sat vremena prije početka programa.

Praznikom blagajna ne radi.

Kontakt:

telefon 042/200 250

email [email protected]

Kultura

Mjesec hrvatske knjige: “Eli kaj, eli nikaj‟ u Knjižnici Nikola Zrinski Čakovec

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

U utorak 15. listopada 2024. godine Knjižnica Nikola Zrinski Čakovec počinje s obilježavanjem Mjeseca hrvatske knjige.

Programi će započeti s gostovanjem novog pisanog djela Siniše Goluba. Nakladnik Murania Mamut iz Svetog Martina na Muri i autor Siniša Golub predstavljaju knjigu međimurskih kajkavskih sintagmi i frazema pod naslovom: Eli kaj, eli nikaj.

Knjiga je iz tiska izašla u srpnju ove godine, a autor je za istu prikupio i interpretirao preko 400 frazema i sintagmi iz svakodnevnog međimurskog govora. Posebnost knjige je da su sve sintagme četverorječne umotvorine međimurske kajkavštine. Uz autora o knjizi će govoriti Mihaela Mesarić, a susret moderirati Željka Hatvalić Strahija.

I dok nekima te četverorječice predstavljaju povratak u djetinjstvo i sadrže cijeli svemir značenja, drugima su to tek jezične konstrukcije koje nikad nisu čuli ili ne mogu pojmiti njihovo dublje značenje. Zato ih je Golub zapisao i opisao, u spomen na svoju prabaku Tereziju Zemljić (1907-.2000.) koja je naslovnu mudrost izgovarala gotovo svakodnevno.

Predstavljanje knjige održat će se u Multimedijalnoj dvorani Knjižnice Nikola Zrinski Čakovec s početkom u 18 sati.

Nastavite čitati

Kultura

Balkanski špijun danas premijerno u HNK Varaždin

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu najavljuje premijeru predstave Balkanski špijun autora Dušana Kovačevića u režiji Vanje Jovanovića koja će se održati danas u 19,30 sati na Velikoj sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu. Reprize će se održati 12., 14. i 15. listopada.

U predstavi igraju Ljubomir Kerekeš, Ljiljana Bogojević, Elizebate Brodić, Marinko Leš i Robert Španić.

Redatelj je Vanja Jovanović, scenograf Matej Kniewald, kostimograf Mario Tomašević, autor glazbe Šimun Matišić, oblikovanje svjetla Tomislav Maglečić, jezična savjetnica. Gordana Gadžić.

 “Balkanski špijun”, kultni je naslov čiji su citati postali dio opće kulture i ušli u usmenu predaju kao suvenir iz vremena, sustava vrijednosti i života ljudi od kojeg se udaljavamo posljednjih četrdesetak godina ili bar tako vjerujemo. No motivi i uvidi koje uz humor ovaj tekst sadrži, poput bumeranga nam se vraćaju iz ove naše stvarnosti u kojoj često nismo previše sigurni gdje završava fikcija, a počinje stvarnost, i obrnuto, čineći ga i danas aktualnim. I danas nam on otvara kao kazalište koje drži ogledalo vremenu, no sada u uvjetima vremena opće slobode, u kojoj jedna replika više nije dovoljna za zabranu. Štošta danas sliči na neku novu adaptaciju ovog kultnog dramskog teksta Dušana Kovačevića, u sadašnjosti svijeta koji se njiše između teoretičara zavjere i onih koji sve shvaćaju doslovno, jer tako je najlakše. “Mali” čovjek iz opusa Dušana Kovačevića ostao je na brisanom prostoru nezaštićenosti od nesreće, jer njemu je namijenjen ne onaj san o boljem životu, nego besmisao kapitalizma, prepušten njegovoj goloj (pri)sili i manje vidljivom sustavu, u pohodu na njegovo dostojanstvo i putevima suludog stremljenja moći, uspjehu, slavi. I opet nam se apsurd, gorka ironija i groteska prosudbi vraćaju iz stvarnosti koja postoji u našim glavama, i neosviještenosti. U uvjetima opće nesigurnosti i proizvodnje kriza na koje odgovaramo agresivnom paranojom, našim iščašenostima u odnosu spram drugih i uzimanjem prava da etiketiramo drugoga i odlučujemo o njemu. Čvoroviću je odavno bilo jasno da se u ovom svijetu zavjera i skrivenih namjera ništa ne događa slučajno, a duh Ilije Čvorovića ne samo da nije incident ili relikt prošlosti, nego još dovoljno živi među nama i po istoj matrici interpretira nekog novog Stranca i društveno ekonomsku stvarnost koja ga okružuje, provodeći teror koji se provodi nad neistomišljenicima i onima koji se nalaze s druge strane.

Teror i nasilje iznimno je bitna tema u Kovačevićevom tekstu. Kao i u realitetu koji okružuje čovjeka danas, jednako kao nasilje u društvu ili u obitelji. U Balkanskom špijunu vidljiv je autorov uzorak terora države nad jednim čovjekom koji se kapilarno širi na teror čovjeka nad obitelji, stupnjuje se i konačno transformira lik Čvorovićeve žene Danice. Obuzet paranojom kojom svijet percipira kao sistemsku zavjeru protiv svoje pozicije i sustava vrijednosti koje zastupa, Čvorović istovremeno stvara svoj mali, dobro organizirani totalitarni poredak, čijom se kolateralnom žrtvom iskazuje Danica.   Nasuprot tome, Ilija Čvorović fiksan je kao lik, i to do te mjere da osjećamo kao da naprosto sam njegov karakter ispisuje dramu. Ispisuje priču koja je u biti jednostavnog zapleta, ali njegov karakter kompleksan je, nipošto pojednostavljen. Amalgam komičnog i dramskog, odraz je prirode našeg, ljudskog života. I, za dramski opus Dušana Kovačevića, karakterističan svjetonazor kojim pristupa svijetu. Nasuprot ozbiljnoj ljudskoj sudbini Ilije Čvorovića i njenom dramskom potencijalu, Kovačević suprostavlja humor. Čvorovićev lik komičan je u svojoj tragičnosti i tragičan kad je najviše komičan. Taj odmak od njegove dramske sudbine kroz humor, osjećamo i kao neki univerzalni obrambeni mehanizam od sudbine. Humor i smijeh kao instanca posljednje ljudske obrane od svakog zla svijeta koje nas može zadesiti.

Napisala: Vesna Đikanović

Autor fotografije: Marko Ercegović

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje