Povežite se s nama

Glazba

“Kada je publika ograničena, pjesme koje pjevamo osuđene su samo na nas”

Objavljeno:

- dana

LIDIJA BAJUK, VODEĆA LIČNOST ETNO GLAZBE:

Etno glazba živa je još zahvaljujući malom broju ljudi koji ju njeguju. Jedna od njih je i Lidija Bajuk, poznata hrvatska etno glazbenica rodom iz Čakovca.

Dugi niz godina njeguje hrvatsku tradiciju kroz pjesme koje bi u suprotnom bile itekako zaboravljene. Spletom nekih od njih počastila je i svoj rodni grad. U Centru za kulturu Čakovec održala je sinoć, zajedno sa svojim kvartetom, koncert kakav se u našim krajevima rijetko može čuti. Pjesme iz predkršćanskog razdoblja, od Međimurja do Dalmacije pa i susjedne Bosne i Hercegovine, sve je to dio repertoara koje je ovaj zanimljiv kvartet izveo.

Iako bi se o tome koliko građani Hrvatske cijene pjesme koje su dio naše prošlosti moglo raspravljati, Lidija Bajuk bez obzira na to njeguje tu ljubav godinama. – Kada čovjek nešto voli ništa nije teško. Mi svi koji se bavimo etno glazbom u tome nalazimo veliko zadovoljstvo i nismo inspirirani zaradom, jer toga tu nema – rekla je u razgovoru za Regionalni tjednik Lidija Bajuk.

“Bavimo se etno glazbom jer u tome pronalazimo zadovoljstvo. Nismo inspirirani zaradom”

Na sceni je dugi niz godina, a od nedavno radi i na Institutu za etnologiju i folkloristiku. Inspiracije joj ne nedostaje nikad, jedino možda još koji život da ostvari sve svoje ideje, rekla je u šali. – Imam puno planova. Kada bi mogla kupovala bi vrijeme od ljudi koji ga ne iskorištavaju i imaju ga previše. Upravo zato godine ju ne gaze, a svaki put iznenadi nas nečim novim – kaže.

Ne cijenimo svoje bogatstvo?

Iako su prisutni uživali u njenim pjesmama i glasu, razgovor je skrenuo i na problem koji se u našim krajevima “vuče” godinama. Koliko su građani Hrvatske ustvari premalo osviješteni i dalje je pitanje koje nudi, nažalost, samo negativne odgovore. – Kada je publika ograničena pjesme koje pjevamo osuđene su samo na nas – komentirala je.

Naime, u konkurenciji s popularnom glazbom i modernim vremenima, etno glazba sve se više gubi. – Zapisi postoje, ali ljudi jednostavno to premalo koriste. Repertoar tradicionalne glazbe tako se smanjuje, a ja se pitam što će biti za recimo sto godina – upozorava. Ono što se pojavljuje u komercijalnoj glazbi tek su njeni tragovi, a koji su i onda zloupotrijebljeni.

Poluprazna dvorana

Iako su prilike da se vidi ovakav koncert rijetke, interes je mogao biti i veći. Dvorana Centra za kulturu bila je tek djelomično popunjena, što je pokazalo kako priče o zatiranju tradicije nisu samo mit. – Drago mi je što smo održali koncert ovdje, ali s jedne strane mi je žao što nema publike. Izgleda da Međimurci više vole sapunice – našalila se. Žalosno je da je odaziv uvijek veći u drugim zemljama gdje gostuju. Ipak, oni koji su se našli tamo sigurno nisu požalili niti na sekundu.

“Drago mi je što smo održali koncert, no žao što nema više publike”

Zajedno s Antunom Božićem, Stanislavom Kovačićem i Brankom Trajkovom koji su članovi njenog kvarteta dokazala je kako će etno glazba ipak živjeti tako dugo dok ima i pojedinaca koji su joj posvećeni. – Mi se bavimo time iz ljubavi i trudimo se popularizirati tradicionalnu glazbu. Nažalost, sustav nam često to onemogućava, a izvannastavna aktivnost vezana uz to koja se nudi jedino je folklor – istakla je.

Kako bi to promijenila, vodi radionice, istražuje, no svjesna je situacije u kojoj se hrvatska tradicionalna glazba nalazi. – Imam dovoljno godina da ne jurim na vjetrenjače. Radim najbolje kako mogu. Depresije i odustajanja vode samo u neaktivnost i od njih nema nikakve koristi – kaže.

Do kraja godine tako planira dovršiti album međimurskih tradicionalnih pjesama, podravsku pjesmaricu, snima audio album, a pokrenula je i dva simpozija koji će se održavati u rujnu i studenom. – Bit će riječi o Međimurju i kajkavskoj tradicionalnoj glazbi. Bit će puno stručnjaka, no cilj toga nije da se pametuje već da se upozna javnost s time i da se konačno pobrinemo za nematerijalnu baštinu koju imamo – zaključila je.

Lidija Bajuk hrvatska je pjesnikinja i kantautorica te jedna od vodećih ličnosti hrvatske etno glazbe. Glazbom se bavi od rane mladosti, a u dugogodišnjoj karijeri snimila je nekoliko albuma. Već prvim kojim se pojavila, Zora djevojka, pridobila je naklonost publike, koja se zadržala kroz sve te godine.

Izvor:
Foto: Siniša Sović

Glazba

Jazz/fusion kvintet Buzzers na Maloj sceni “Vinko Lisjak” u Čakovcu 28. veljače

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

buzzers

U sklopu jazz srijede na Maloj sceni “Vinko Lisjak” u Čakovcu će 28. veljače s početkom u 20 sati nastupiti jazz kvintet Buzzers.

Sastav je osnovan 2017. godine kako bi promovirao autorske skladbe u izvedbi svojih članova. Stilski, radi se o fusionu, grooveu, odnosno jazzu. Osim autorskih stvari, bend izvodi i fusion/jazz standarde i covere skladatelja i jazz izvođača kao što su Chick Corea, Herbie Hancock, Grover Washington, Roy Hargrove i drugi. Dosad su snimili tri promotivna video spota za svoje pjesme.

Članovi su Gordan Perši (saksofon), Marko Prepelić (truba, gitara), Petar Prepelić (bas), Miodrag Paravinja (klavijature) te Goran Vidović (bubnjevi). Cijena ulaznica je 30 kuna.

Nastavite čitati

Glazba

Čakovečki Big Band: Stvaramo gustu muzikalnu atmosferu i tjeramo na pokret!

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

Big Band

Priča čakovečkog Big Banda počinje sad već daleke 1995. godine. Veoma brzo su se afirmirali kvalitetom te su postali jedan od vodećih orkestara te vrste u Međimurju i okolici.

Prvi voditelj Big Banda bio je Ladislav Varga, inače ravnatelj Centra za kulturu Čakovec, na čiji poticaj je orkestar i formiran. Osim njega, dirigentskom palicom upravljali su i Antun Horvat, Filip Horvat te Mario Jagec koji ovaj glazbeni sastav vodi i danas.

Nastupali su na mnogim prominentnim festivalima na domaćem i inozemnom terenu. Neki od njih su Proljetni jazz-fair u Zagrebu, Tradicionalni jazz u Varaždinu, Expo-Virovitica i Lent-Maribor. Surađivali su s Boškom Petrovićem, Vlatkom Stefanovskim, Sašom Nestorovićem, Zdenkom Kovačiček, Primožom Grašičem, Stjepanom Jimmyjem Stanićom, Ratkom Divjakom i drugima. Orkestar se sastoji od profesionalnih glazbenika, ali i amatera drugih struka, studenata i učenika.

Dosad su snimili 3 nosača zvuka, a o sastavu je snimljeno i nekoliko emisija, odnosno priloga HRT-a. Neki od sadašnjih i bivših članova već su se potvrdili kao vrhunski glazbenici, dok su neki na dobrom putu da to učine. Spomenimo Roberta Polgara, Roberta Jambrošića te Abela i Maaseja Kovačevića, imena dobro poznata ljubiteljima jazza na ovim prostorima.

Članica i tajnica Big Banda, Melani Počekaj, na slici sa bratom Markom

Članica i tajnica orkestra Melani Počekaj u njemu svira bass gitaru i odnedavno kontrabas.

-Konačno se ostvarujem kao glazbenik u žanru koji sam dugo žudjela svirati ozbiljnije i javno. Izrazito sam sretna, jer se u Big Bandu okuplja ekipa koja se stalno međusobno podučava, tako da nema razloga za „strah“ od dolaska zainteresiranih koji možda osjećaju da nisu „na razini“.

Na pitanje o omiljenoj skladbi koju izvodi Big Band, Melani spremno odgovara.

-Omiljena stvar mi je „Midnight Walk“ našeg gitarista Vedrana Peharde u aranžmanu voditelja orkestra Marija Jageca.

Big Band

Orkestar probe održava u čakovečkom Pastoralnom centru (Srednja škola Čakovec)

Big Band probe održava svakog utorka u Pastoralnom centru u Čakovcu (Srednja škola Čakovec) od 20 sati. Pozivaju zainteresirane da se im pridruže i daju svoj doprinos tkanju glazbenih niti. Možete im se javiti osobno u navedenom terminu proba.

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje