Povežite se s nama

Kultura

Nek’ se zna: nit’ je kriv, niti nije!

Objavljeno:

- dana

Hrvatsko novinarsko društvo već se pobunilo protiv priopćenja Udruge hrvatskih sudaca povodom slučaja Sanader, ali mislim da tu treba reći još ponešto, ili dodati barem pokoje logično razmišljanje.

Prvo, ispričavam se sucima što njihovo priopćenje komentiram samo na temelju citata iz medija, jer ga se nisu potrudili objaviti na svojim službenim stranicama. U nedjelju navečer tamo je stajala samo vijest o Međunarodnoj konferenciji sudaca otprije dva tjedna, a za rubriku „iz medija“ zatražili su mi „autentikaciju“, a koju sam odbio, što god im to značilo. Stoga, iz jednog sam medijskog izvora (teletekst HTV-a) uspio saznati da suci misle da je „svako komentiranje“ presude Vrhovnog suda „nestručno, deplasirano i zlonamjerno“. Dakle, suci misle da je ama baš svako komentiranje nestručno, deplasirano i zlonamjerno, pa i ono koje je stručno i nije deplasirano i koje je dobronamjerno… 

Tako razmišljaju suci. Kako li onda razmišljaju kada donose presude? Zasigurno, razmišljaju stručno, plasirano (što god to značilo) i dobronamjerno. Naravno, jer po svemu sudeći, samo oni mogu tako. I nitko drugi.

Zato je i moguće da se pojedini procesi otežu godinama, da postupci (pro)padaju zbog zastara ili banalnih proceduralnih pogrešaka te da se kriteriji istovrsnih presuda ne razlikuju samo na sudskim instancama različite, nego i na onima iste razine: u jednom gradu čovjek za istu stvar dobije za pravo, u drugom ne. Na kraju priopćenja (štoviše: „rezolucije“, kako je nazivaju, što god im to značilo) suci navode da je rješenjem Vrhovnog suda „ukinuta nižestupanjska odluka, a nije donesena odluka o postojanju ili nepostojanju ičije kaznene odgovornosti“.

Da, najveći domet hrvatskog sudstva je upravo to što se ni nakon toliko godina ne zna je li Sanader kriv ili nije. A kad će se znati – ne zna se.

Izvor:
Foto:

Kultura

Proširena stvarnost omogućila posjetiteljima da dožive kakav je bio život u dvorcu Trakošćan

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

U nedjelju, 21.travnja, u muzeju Dvora Trakošćan održano je uzbudljivo predstavljanje proširene stvarnosti kao novog dodatka stalnom postavu muzeju.

Posjetitelji su s oduševljenjem doživjeli ovu tehnologiju, koja je oživjela povijesni ambijent dvorca. Mnogi su iskoristili priliku za fotografiranje, stvarajući nezaboravne uspomene u ovom jedinstvenom okruženju.

Proširena stvarnost proizašla je iz uspješne suradnje Dvora Trakošćan te poduzeća Delta Reality. Posjetiteljima je omogućeno preuzimanje aplikacije „Oživjeli Trakošćan“ kojom, nakon skeniranja markera u muzeju, mogu vidjeti oživljene prikaze koji dočaravaju kakav je zapravo bio život u dvorcu.

Nastavite čitati

Kultura

Nikola Vudrag izlaže u Europskom kulturnom centru u Veneciji, a izložbu će vidjeti stotine tisuća ljudi

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

Proteklog tjedna, u Europskom kulturnom centru u palači Palazzo Mora u Veneciji, paralelno s otvorenjem 60. Venecijanskog bijenala, otvorena je izložba “Personal Structures – Beyond Boundaries” u sklopu koje izlaže i varaždinski kipar Nikola Vudrag.

Vudragove skulpture Prometheusa i Atlasa postavljene na samom ulazu u palaču moći će vidjeti tisuće ljudi iz cijelog svijeta koji dolaze posjetiti 60. Venecijanski bijenale, ali i brojne komplementarne izložbe koje će do 24. studenog biti održane u Veneciji.

Izložba Europskog kulturnog centra (ECC) najstarija je takva izložba suvremene umjetnosti koja se održava tijekom Venecijanskog bijenala, a iz godine u godinu privlači sve više posjetitelja. Prema riječima glavne organizatorice izložbe, Sare Danielli, do kraja studenog izložbu će posjetiti oko pola milijuna ljudi.

– Tema ovogodišnje izložbe ECC-a nastoji izraziti složenost izazova globalnih migracija i zamršene mreže nacionalnih identiteta, ali i činjenice kako je svatko od nas pod utjecajem određenih okolnosti i granica koje mora nadići. Rad Nikole Vudraga “Prometheus i Atlas” postavljen na samom ulazu u Palazzo Mora simbolično je i ulaz na putovanje kompletnom temom izložbe koja problematizira suočavanje s granicama koje su nam nametnute. Prometheus i Atlas predstavljaju pobunu protiv nepravde u mitološkom kontekstu i te dvije skulpture, visoke tri metra, na ulazu u Palazzo Mora artikuliraju glavnu poruku izložbe, a to je kako je moguće nadići svoje osobne granice, bez obzira na vanjske pritiske i izazove – istaknula je glavna organizatorica izložbe Sara Danielli.

Vudrag u Veneciji izlaže pod produkcijom Metamorphosis Art Projects s londonskom adresom, a podršku varaždinskom kiparu u Veneciji su pružili i predstavnici Grada Varaždina, gradonačelnik Neven Bosilj i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.

– Izuzetno smo ponosni što smo mogli doći u znak podrške izložbi kipara Nikole Vudraga tijekom prestižnog Venecijanskog bijenala. Varaždin je grad koji cijeni kulturu, kreativnost i inovativnost, a imati umjetnika koji je prepoznat na međunarodnoj razini učvršćuje našu predanost razvoju umjetničkih nastojanja Nikole Vudraga, ali i drugih varaždinskih umjetnika. Ovakve izložbe, ne samo da povećavaju ugled našeg grada, već također potiču veze i suradnje koje mogu doprinijeti prepoznatljivosti Varaždina na inozemnoj karti kulture u godinama koje dolaze – rekao je gradonačelnik Neven Bosilj nakon svečanog otvorenja izložbe.

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje