U Katoličkome domu u Čakovcu u subotu, 26. rujna, održano je predavanje, odnosno javno predstavljanje radova projekta TrArS (“Tracing the art of the Straub family”, to jest, “Tragom umjetnosti obitelji Straub”) u sklopu ciklusa edukativno-promotivnih aktivnosti “Europski barok u mom zavičaju: druženje zajednice s baštinom obitelji Straub”.

Hrvatski restauratorski zavod i Župa sv. Nikole biskupa Čakovec predstavili su rezultate višegodišnje uspješne suradnje na istraživanju, zaštiti i očuvanju vrijednog inventara čakovečke župne i samostanske crkve. Crkva sv. Nikole biskupa u Čakovcu opremljena je drvenim, rezbarenim i polikromiranim oltarima iz 18. stoljeća sa slikama na platnu i skulpturama, djelima nekoliko autora.

Među oltarima se ističe monumentalni glavni oltar opremljen skulpturama jednoga od ponajboljih slovenskih baroknih kipara, mariborskog majstora Josepha Strauba. Oltar je dala podignuti velika pokroviteljica umjetnosti Ana Maria Pignatelli, udovica grofa Johanna Michaela von Althanna, prema nacrtu koji je naručila 1742. godine.

Kreativna Europa

Oltar je istražen tijekom provedbe međunarodnog projekta “Tragom umjetnosti obitelji Straub”, kad je evidentiran cjelokupni opus petorice braće te važne kiparske obitelji u Hrvatskoj, Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Mađarskoj i Italiji. Projekt je sufinancirala Europska unija programom “Kreativna Europa” (2017. − 2019.) Prikupljeni podaci objavljeni su u mrežnoj bazi podataka i raskošnoj monografiji, rezultatu projektne suradnje. Tijekom istraživanja uočeno je da skulptura sv. Mihaela arkanđela s vrha bočnog oltara Marije pomoćnice ima oblikovne srodnosti s radovima Josepha Strauba pa je i ona uvrštena u katalog radova kiparske obitelji Straub.

Konzerviranje i restauriranje svih skulptura i slika s glavnog oltara izveli su djelatnici Hrvatskoga restauratorskog zavoda između 2001. i 2015. godine, dok su radove na oltarnoj arhitekturi i arhitektonskoj plastici proveli djelatnici privatne radionice. Na slikama Sv. Josip i Marija Pomoćnica s bočnog oltara Marije Pomoćnice cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi provedeni su u Hrvatskom restauratorskom zavodu tijekom 2016. godine.

Potonja je jedna od vjernijih replika vrlo poznate i popularne slike Marije Pomoćnice Lucasa Cranacha starijeg iz katedrale u Innsbrucku te je, kao vjerojatni rad nepoznatoga bečkog majstora, uvrštena u digitalnu bazu Cranach Digital Archive. Projekt je u Čakovcu predstavila dr. sc. Martina Ivanuš iz Hrvatskoga restauratorskog zavoda.

Komentari

Komentara