Povežite se s nama

Kultura

Pseudobiblijske i ine besmislice

Objavljeno:

- dana

Vidjesmo svašta za blagdane, pa tako i novi film „Noa“. Eto, sad znam zašto ne idem u kino. Umjesto da trošim vrijeme i novac, dočekam kad-tad svaki film na televiziji, i najčešće shvatim da sam – dobro postupio.

„Noa“ ima svojih kvaliteta, ali moram se ispričati svakom tko ga razumije, jer ja ga ne razumijem. Takvu kombinaciju Biblije, ekologije, Tolkiena, apokaliptičke znanstvene fantastike i izmišljenih, nakalemljenih alegorija i teza možete susresti samo još u hrvatskoj političkoj stvarnosti…

No, da ne skrećem s teme. Dakle, u redu, pa barem ja znam da moram prihvatiti umjetničku slobodu, jer često je i sam koristim. Ako je ni u kom pogledu ne prihvaćamo, onda smo isti kao oni koji ubijaju francuske karikaturiste. Ali umjetnička sloboda mora imati nekakvu unutarnju logiku, inače ispada glupa. Dok su „Nou“ kritizirali što u filmu glume samo bijelci (možda i s pravom, jer izvorna priča pruža prostor za likove raznih rasa), tvorci serije „Anno Domini“ s tim nisu imali nikakvih „problema“: pokoji apostol, i mnoštvo drugih Židova, u seriji su – Afroamerikanci. To je logično isto kao da u filmu „Bitka na Neretvi“, uza sve fašiste i njihove domaće sluge, Tita odjednom napadne Napoleon. I da na koncu ishod bitke riješi Gotovina.

No, čuda se događaju, pa tako i Balašević održava – božićne koncerte. Jest da je održan na Štefanje, ali kome je i kako Balaševićev varaždinski koncert palo na pamet nazvati „Božićnim“, to će vjerojatno zauvijek ostati misterijem koji trajno huji bespućima povijesne zbiljnosti. Nisam ljubitelj Đoke, ali ima on lijepih pjesama, i ne smeta me ako ga tko voli slušati. Ali spojiti Đoku i Božić najveća je umjetnička sloboda. Logična. Jer u ime svih nas iz pedeset i neke, za zakletvu Titu on spev’o je stih. On zna da nas čeka još sto ofanziva. Računajte na njih.

Izvor:
Foto:

Kultura

Proširena stvarnost omogućila posjetiteljima da dožive kakav je bio život u dvorcu Trakošćan

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

U nedjelju, 21.travnja, u muzeju Dvora Trakošćan održano je uzbudljivo predstavljanje proširene stvarnosti kao novog dodatka stalnom postavu muzeju.

Posjetitelji su s oduševljenjem doživjeli ovu tehnologiju, koja je oživjela povijesni ambijent dvorca. Mnogi su iskoristili priliku za fotografiranje, stvarajući nezaboravne uspomene u ovom jedinstvenom okruženju.

Proširena stvarnost proizašla je iz uspješne suradnje Dvora Trakošćan te poduzeća Delta Reality. Posjetiteljima je omogućeno preuzimanje aplikacije „Oživjeli Trakošćan“ kojom, nakon skeniranja markera u muzeju, mogu vidjeti oživljene prikaze koji dočaravaju kakav je zapravo bio život u dvorcu.

Nastavite čitati

Kultura

Nikola Vudrag izlaže u Europskom kulturnom centru u Veneciji, a izložbu će vidjeti stotine tisuća ljudi

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

Proteklog tjedna, u Europskom kulturnom centru u palači Palazzo Mora u Veneciji, paralelno s otvorenjem 60. Venecijanskog bijenala, otvorena je izložba “Personal Structures – Beyond Boundaries” u sklopu koje izlaže i varaždinski kipar Nikola Vudrag.

Vudragove skulpture Prometheusa i Atlasa postavljene na samom ulazu u palaču moći će vidjeti tisuće ljudi iz cijelog svijeta koji dolaze posjetiti 60. Venecijanski bijenale, ali i brojne komplementarne izložbe koje će do 24. studenog biti održane u Veneciji.

Izložba Europskog kulturnog centra (ECC) najstarija je takva izložba suvremene umjetnosti koja se održava tijekom Venecijanskog bijenala, a iz godine u godinu privlači sve više posjetitelja. Prema riječima glavne organizatorice izložbe, Sare Danielli, do kraja studenog izložbu će posjetiti oko pola milijuna ljudi.

– Tema ovogodišnje izložbe ECC-a nastoji izraziti složenost izazova globalnih migracija i zamršene mreže nacionalnih identiteta, ali i činjenice kako je svatko od nas pod utjecajem određenih okolnosti i granica koje mora nadići. Rad Nikole Vudraga “Prometheus i Atlas” postavljen na samom ulazu u Palazzo Mora simbolično je i ulaz na putovanje kompletnom temom izložbe koja problematizira suočavanje s granicama koje su nam nametnute. Prometheus i Atlas predstavljaju pobunu protiv nepravde u mitološkom kontekstu i te dvije skulpture, visoke tri metra, na ulazu u Palazzo Mora artikuliraju glavnu poruku izložbe, a to je kako je moguće nadići svoje osobne granice, bez obzira na vanjske pritiske i izazove – istaknula je glavna organizatorica izložbe Sara Danielli.

Vudrag u Veneciji izlaže pod produkcijom Metamorphosis Art Projects s londonskom adresom, a podršku varaždinskom kiparu u Veneciji su pružili i predstavnici Grada Varaždina, gradonačelnik Neven Bosilj i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.

– Izuzetno smo ponosni što smo mogli doći u znak podrške izložbi kipara Nikole Vudraga tijekom prestižnog Venecijanskog bijenala. Varaždin je grad koji cijeni kulturu, kreativnost i inovativnost, a imati umjetnika koji je prepoznat na međunarodnoj razini učvršćuje našu predanost razvoju umjetničkih nastojanja Nikole Vudraga, ali i drugih varaždinskih umjetnika. Ovakve izložbe, ne samo da povećavaju ugled našeg grada, već također potiču veze i suradnje koje mogu doprinijeti prepoznatljivosti Varaždina na inozemnoj karti kulture u godinama koje dolaze – rekao je gradonačelnik Neven Bosilj nakon svečanog otvorenja izložbe.

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje