Povežite se s nama

Kultura

No Logo Opera(tion) – slojevit projekt

Objavljeno:

- dana

USKORO PREMIJERA JEDINSTVENE PLESNE OPERE

-Kroz projekt No Logo Opera(tion) ne bavimo se slanjem poruka nego postavljanjem pitanja. Cijeli projekt je jako slojevit, uzmemo li u obzir različite discipline, ali i tematiku. Bavimo se ovim trenutkom i krajnostima u njemu te traženjem niti koja te krajnosti spaja i zvuka koji nastaje kada ta nit pukne – rekla je Sanja Tropp Frühwald, jedna od autora No Logo Opera(tiona) na konferenciji za medije u četvrtak u varaždinskom HNK gdje će „suvremena barokna opera“ biti premijerno izvedena 11. travnja

O projektu su uz Tropp Frühwald iz umjetničke organizacije VRUM, govorili i suautor Fabian Lettow iz njemačkog kainkollektiva te Jasna Jakovljević, ravnateljica varaždinskog HNK.

Od Poljske do Kameruna

– Kainkollektiv radi projekte u različitim zemljama, iza nas su oni u Poljskoj i Kamerunu. Poseban dio stvaranja je dolazak u nepoznato mjesto i pokušavanje da se shvati logika tog grada. Stoga, No Logo Opera(tion), takav kakav je, ne bi mogao nastati nigdje drugdje nego baš u Varaždinu – istaknuo je Lettow.
– Varaždinska Gradska vijećnica barokna je građevina, ali nakon što je izgorjela u požaru 1776., ponovo je izgrađena, što je više ne čini građevinom iz razdoblja baroka – dočarao je Lettow nekoliko primjera iz Varaždina koji su mu poslužili kao inspiracija za djelo, te povukao paralele između opere Nikole Šubić Zrinski u kojoj je opjevana borba protiv Turaka u 16. stoljeću i aktualne situacije gdje tekstilna proizvodnja iz Hrvatske dijelom preseljava u Tursku.

Ansambl koji se ne boji izaći iz okvira i eksperimentirati

Tropp Frühwald je predstavila umjetnike, one na sceni, ali i one iza nje.
–  Ansambl za predstavu je pomno biran. Neuobičajeno je vidjeti operne pjevače u ovakvom suvremenom projektu, i rijetki su umjetnici koji su voljni, ali i sposobni izaći iz klasičnih okvira i isprobati nove stvari i eksperimentirati. Za No Logo Opera(tion) sastavili smo ansambl svjetskog kalibra, mlade ljude educirane na najpoznatijim europskim akademijama. Uz suvremene plesače, operne pjevače, dramskog glumca i gudački kvartet na sceni, nužno je spomenuti i one iza nje sceni, jer ovaj projekt, kao i ostalo radovi Vruma, ima jaku vizualnu i audio notu; surađujemo s kostimografkinjom i scenografkinjom Zdravkom Ivandijom Kirigin, dionicama elektronskog zvuka bavi se glazbenik Damir Šimunović, a video projekcije na sceni potpisuje umjetnik Dragan Đokić – rekla je Sanja Tropp Frühwald.

HNK u Varaždinu kao koprodukcijski partner

Jasna Jakovljević izrazila je zadovoljstvo što HNK kao koprodukcijski partner sudjeluje u projektu te smatra da jačanje suvremenih izvedbenih formi u varaždinskom kazalištu potvrđuje da je status nacionalnog kazališta dobiven zasluženo.

Podsjećamo, No Logo Opera(tion) premijerno će se izvesti 11. travnja u 20 sati u HNK Varaždin, a idućeg dana bit će reprizna izvedba. Ulaznice po 50 kuna su u prodaji na blagajni kazališta.
Nekoliko dana kasnije, 15. travnja, operu će imati prilike vidjeti i zagrebačka publika u Pogonu Jedinstvo u sklopu Queer Sezone 2014., a na splitskom IKS Festivalu No Logo Opera(tion) izvest će se 19. lipnja.
Više informacija pronađite na stranicama HNK Varaždin http://www.hnkvz.hr/

koncept, režija, koreografija: Sanja Tropp Frühwald, Mirjam Schmuck, Fabian Lettow
tekst: Fabian Lettow
izvedba: Bruno Isaković, Ana Mrak, Till Frühwald, Florian Lauss, Kerstin Pohle, gudački orkestar ZOM-a (Jasmina Bojić, Sara Parađiković, Katarina Kutnar / Kristina Mrčela, Paola Bralić)
originalna glazba: Damir Šimunović
scenografija i kostimografija: Zdravka Ivandija Kirigin
asistentica kostimografije: Ana Fucijaš
grafički dizajn i asistentica scenografije: Maja Patafta
video i vizualni identitet: Dragan Đokić
fotografija: Petar Borovec
produkcija: Kirsten Möller
asistentica produkcije i režije: Ina Sladić
post-produkcija: Marta Klepo

Izvor:
Foto:

Kultura

Restauratorski odjel Ludbreg već 30 godina spašava ugrožena kulturna dobra

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

U petak, 3. svibnja, prigodnom će svečanošću i otvorenim vratima restauratorskih radionica biti obilježena 30. obljetnica osnivanja Restauratorskog odjela Ludbreg.

Restauratorski centar Ludbreg (danas Restauratorski odjel Ludbreg) osnovan je 1994. godine s ciljem spašavanja i privremenog smještaja evakuiranih kulturnih dobara iz ratom zahvaćenih područja Hrvatske.

Smješten je u glavnu zgradu dvorca Batthyány, koju je 1992. godine Grad Ludbreg ustupio tadašnjem Ministarstvu prosvjete, kulture i športa na korištenje bez naknade, za potrebe zaštite kulturne baštine. Zgrada dvorca za tu je svrhu obnovljena te uređena kao središnja čuvaonica za pokretna kulturna dobra, s restauratorskim radionicama Hrvatskog restauratorskog zavoda.

Predstavnici Bavarskoga zemaljskog zavoda za zaštitu spomenika (Bayerisches Landesamt für Denkmalpflege) pružili su veliku pomoć donirajući restauratorsku opremu i stručnu literaturu te novčana sredstva za pomoć pri osnivanju restauratorske radionice, a financijska pomoć stigla je i od bavarske Vlade, Hypo – Zaklade za kulturu, Bavarskoga državnog ureda i nadbiskupskih ordinarijata München – Freising i Bamberg.

U restauratorskim radionicama su uz domaće radili i strani konzervatori-restauratori, njihovi suradnici i studenti te stručnjaci čija je djelatnost bila vezana uz konzervatorsku i restauratorsku djelatnost.

Opravdanost projekta obilježena je 1997. godine dodjelom namjenskog kredita Bayerische Landesbank i Bayerische Landesanstalt für Aufbaufinanzierung Hrvatskom restauratorskom zavodu, uz odgovarajuće odluke o jamstvu Vlade Republike Hrvatske, za cjelovitu obnovu dvorca Batthyány te za dodatno opremanje Restauratorskog centra, koji je iste godine ušao u sastav Hrvatskog restauratorskog zavoda.Restauratorski centar Ludbreg svečano je otvoren 4. svibnja 2000. godine. Intenzivirano je konzerviranje i restauriranje u ratu oštećenih umjetnina pohranjenih u prostorijama dvorca, a potom i drugih spomenika hrvatske kulturne baštine.

Uz radionice za restauriranje štafelajnog slikarstva i polikromirane drvene skulpture, osnovan je 2003. godine i Odsjek za tekstil, a 2009. godine i Tekstiloteka – specijalizirana zbirka u kojoj se čuva i obrađuje ugrožena povijesna tekstilna građa.

U Centru su se održavali i brojni programi stručnog usavršavanja za konzervatore i konzervatore-restauratore (konferencije, seminari i radionice) te programi međunarodne suradnje, s ciljem unapređivanja konzervatorske i konzervatorsko-restauratorske djelatnosti.

Nastavite čitati

Kultura

Proslava 70. obljetnice muzeja Dvor Trakošćan uz otvorenje izložbe „Tko tu koga ženi“

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

Foto: MKM/Dubravko Hrupa

U srijedu, 24. travnja, održano je službeno otvorenje izložbe „Tko tu koga ženi?” koja predstavlja središnje događanje povodom 70. obljetnice postojanja muzeja Dvor Trakošćan.

Obilježavanju je prisustvovala i ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, župan Anđelko Stričak, načelnik Općine Bednja Damir Poljak te brojni drugi uzvanici i građani.

– Dvorac Trakošćan je od samog početka prepoznat kao iznimno vrijedan spomenički kompleks kojeg je krasila vrsnoća samog graditeljskog sklopa, ali i jedinstvena povezanost s prirodom. To je ono što je Trakošćan učinilo tako atraktivnim, toliko posjećenim i tako posebnim među nizom dvoraca u sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Sam rad muzeja, ideja da se ovdje uspostavi muzejska zbirka, doprinijela je tome da se dvorac na najbolji mogući način cijelo vrijeme održavao i obnavljao. Vjerujemo da će, uz velike ambicije i planove sadašnje ravnateljice, u sljedećim godinama dvorac doživjeti značajna unapređenja, postati još atraktivniji i pristupačniji brojnim posjetiteljima – istaknula je ministrica Obuljen Koržinek.

Čestitke je uputio i župan Anđelko Stričak.

Ravnateljica Muzeja Goranka Horjan je istaknula da gotovo da nema turističke promidžbe Lijepe naše bez slike Trakošćana.

– Svaka obnova postava u Trakošćanu ima jednu zadanu komponentu, maksimalno uvažavati sačuvani interijer. Sadašnja muzeološka koncepcija prezentira život hrvatskog plemstva, odnosno nasljeđe obitelji Drašković, a jedan smo od rijetkih muzeja koji izlaže veliki postotak svog fundusa, gotovo 70 posto, dakle pristupačnost građe je na prvome mjestu – rekla je Goranka Horjan i dodala da muzej ima nekoliko zbirki koje sadrže vrhunska dostignuća umjetničkog obrta.

– Uvijek smo bili fokusirani na prezentaciju stalnog postava, međutim sve više se otvaramo i drugim događanjima i radionicama te cijela paleta aktivnosti svjedoči o 70-godišnjem radu Dvora Trakošćan – naglasila je ravnateljica.

Izložba „Tko tu koga ženi“ je realizirana uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija i moći će se razgledati sve do 15. rujna.

Izložba prikazuje ugovorene brakove koji su sve do u 20. stoljeće bili sastavni dio socijalno-ekonomskih strategija plemićkih i velikaških obitelji i sredstvo stjecanja i potvrđivanja društvenog i materijalnog položaja te ostvarivanja političkih ciljeva. Autorica stručne koncepcije je kustosica Andreja Srednoselec, stručna suradnica Marina Bregovac Pisk, a likovni postav oblikovala je Ana Katurić.

Osim službenog otvorenja izložbe, za posjetitelje je priređen bogat glazbeni program, impresivan light show te se ukazala prilika za druženje s muzealcima, što je upotpunilo događanje. „Povezani kroz vrijeme”, kao slogan kojim Dvor Trakošćan želi obilježiti ovih 70 godina, ističe važnost kontinuirane povezanosti s prošlošću, oblikovanje sadašnjosti te zajedničko stvaranje budućnosti.

Nastavite čitati

Promo

Varaždinsko online izdanje