Povežite se s nama

Kultura

Hrvoje Krištofić-Žikac, frontmen benda Genova: “Glazbom prenosimo pozitivnu energiju!”

Objavljeno:

- dana

„Biti ništa“, „Otporan na metke“, „Ona je rijeka“, „Baš sam lud“, „Božićna“, „Grad bez tebe“… samo su neki od singlova prepoznatljivoga čakovečko-varaždinskog benda Genova, koji publici nudi nadahnute audiovizualne kombinacije brojnih stilova, od rocka i popa do jazza i funka.

Sedmeročlani sastav djeluje od 2012. godine. Dodatnu prepoznatljivost na pozornici osigurava bendovska suradnja dvaju glavnih vokala, Hrvoja Krištofića i Gabriele Hrženjak. Osim njih, u bendu su i Matija Turk (klavijature), Dino Blažeka (bas gitara), Alen Horvat i Bruno Damjan (gitare) te Emil Kranjčić (bubnjevi).

Vrhunac prve faze stvaralaštva obilježili su izdavanjem debitantskog albuma jednostavnog naziva „Genova“, koji su izdali pod okriljem diskografske kuće Aquarius records, prethodno pobijedivši na prvom demo-festivalu na kojem su nastupili. Petu godinu djelovanja obilježio pak je ugovor s diskografskom kućom Croatia records. Prošle godine, u suradnji sa Zoranom Predinom i Matijom Dedićem, izdali su još uvijek aktualni singl „Baš sam lud“.

Glasovne mogućnosti

– Sa singlom „Baš sam lud“ prošli smo, i trebali nastupiti, na Zagrebačkom festivalu, no na kraju tamo nismo predstavili pjesmu jer su Matija Dedić i Zoran Predin bili spriječeni. Trenutno radimo na drugom albumu, koji će vjerojatno izaći iduće godine, i to ne u fizičkom obliku, kao CD, već u digitalnome. Nakon izlaska albuma uslijedit će, naravno, promocija. Do kraja godine ćemo, nadam se, izdati i jedan ili dva singla, za koje će, naravno, biti snimljeni i spotovi. Neke od novih pjesama kao glavni vokal će preuzeti Gabriela. I dalje ćemo razvijati muško-žensku kombinaciju po kojoj smo poznati, no smatram da ona i na taj način zavređuje pokazati svoje glasovne mogućnosti – kaže Hrvoje Krištofić-Žikac, frontmen te glavni autor tekstova i glazbe u sastavu.

Baš sam lud

Povodom izdavanja zadnjeg singla, „Baš sam lud“ članovi Genove pokrenuli su istoimenu kampanju na društvenim mrežama. Ideja kampanje bila je, kako kaže Hrvoje, „dodati malo boje i pozitivnog razmišljanja u ova tmurna vremena“. Bend je od obožavatelja zatražio da predstave neke od svojih najluđih i najotkačenijih životnih trenutaka. Podržali su ih, između ostalih, Mirko Fodor i Andro Tomović, Zsa Zsa, Filip Šovagović, Roko Leni Ukić, Scifidelity Orchestra, Igor Baksa, Ema Kovač te Žanamari Perčić (Lalić).

– U kampanji „Baš sam lud“ htjeli smo da ljudi pokažu kada su i kako proživjeli najspontanije trenutke. Mislim da je inicijativa uspjela i da smo pokazali da itekako još uvijek ima vedrine među svima, samo ponekad ljude valja podsjetiti na to. U bližoj budućnosti pokušat ćemo se fokusirati na klupske svirke u kombinaciji s bendom Gretta, u kojem bubnjeve svira Čakovčanin Robert Modlic. U međuvremenu i dalje stavljamo ideje na hrpu – kaže Krištofić.

Potražite Genovu na video servisu YouTube i poslušajte predivne eklektične skladbe čakovečko-varaždinskog benda!

Kultura

FOTO Bruxelles bez ljudi poput velikog muzeja: Anja Strelec izložila radove nastale u lockdownu

Objavljeno:

- dana

U Izložbenom salonu palače Sermage Gradskog muzeja Varaždin 7. travnja redateljica i fotografkinja zanimljivog i bogatog životopisa Anja Strelec iz Varaždina otvorila je izložbu fotografija pod nazivom „Međuprostori“.

Projekt je nastao za vrijeme prvog lockdowna u Bruxellesu, gdje Varaždinka živi i radi, kao potreba da se dokumentira i arhivira jedinstven trenutak u povijesti, nepoznata situacija i reakcija ljudi koji su se u njoj našli.

„Međuprostori“

Izložba nosi naziv „Međuprostori“ jer se zapravo i nalazimo u određenim međuprostorima, pojašnjava Anja, pritom ne znajući što nam slijedi, što će biti za par godina i kakvi će prostori i odnosi među ljudima biti u odnosu na ono kako je bilo ranije.

– Prvi lockdown u Bruxellesu počeo je 18. ožujka 2020., svi smo se našli u situaciji u kojoj dosad nikada nismo bili. Za Bruxelles je to možda bilo posebno neobično jer ipak je to „srce Europe“ i mislim da se nije dogodilo nikad, eventualno možda za vrijeme ratova, da se grad nađe apsolutno prazan. Već dugo se bavim fotografijom i dokumentarnim filmom, vizualnim medijima, i meni je kao i fotografu i umjetniku bilo interesantno vidjeti te prazne prostore i reakcije ljudi na početku u novonastaloj situaciji. Htjela sam arhivirati ustvari što se događa – rekla je Anja, dodavši da joj je i samoj prvih tjedan dana lockdowna bila nepoznanica, ali i dobra prilika da zabilježi nove dimenzije i značenja arhitekture, nove međuprostore i međuodnose koje je stvorila praznina na ulicama i trgovima.

Fotografije na izložbi u dvostrukom su međuodnosu, crno-bijele fotografije s fotografijama u boji s jedne strane te s druge prizori grada i arhitekture s prizorima ljudi, čime se naglašava slojevitost lockdowna i njegova utjecaja na život grada.

Autorica ističe da joj je posebno zanimljivo bilo proučavati ponašanje ljudi putem ulične fotografije, ali i to kako arhitektura i prostor funkcioniraju u lockdownu.

– Dosta je bilo toga u pogledima, ponašanju, neverbalnoj komunikaciji, ljudi su bili više skučeni, na tramvajskim stanicama i općenito – objašnjava Varaždinka i dodaje da novi pojam socijalne distance još više udaljuje ljude, čineći ih nepovjerljivima jedne prema drugima te stvara još veće prostorne odmake između njih.

Ljepota arhitekture i zastrašujuća atmosfera

Praznina inače užurbanih prostora na mjestima koja su turistički i poslovni centri Bruxellesa ostavlja dojam arhitekture zamrznute u vremenu, govori Anja.

– Mogla se osjetiti potpuna tišina, vidjeti prazan prostor čak i na mjestima koja su inače krcata ljudima. Ulice su izgledale poput muzeja i ta arhitektura bez ljudi je dobila potpuno novi značaj, kao da su sve te prekrasne građevine izložene same, bez distrakcija ljudi. Grad bez ljudi stvorio je novu ljepotu arhitekture, ali istovremeno i zastrašujuću atmosferu – otkriva autorica izložbe.

Zastrašujućoj atmosferi u prilog je išla i činjenica da su se malobrojni ljudi, koji su se zatekli na ulicama, izolirali jedni od drugih, skrivajući identitet iza maski na licima.

Izložbu fotografija prati i kratki stop-motion video napravljen od oko 1000 fotografija. Veliku ulogu igra i zvuk koji prati video, a za koji autorstvo potpisuje umjetnica Iva Galović.

– Video čine fotografije koje sam snimila hodajući kroz jednu ulicu Bruxellesa. Bilo mi je jako interesantno bilježiti jedan mali detalj u toj situaciji. Podcrtava se istovremenost prekida i kontinuiteta života grada i prilagodbu novoj stvarnosti. S jedne strane me malo bilo strah fotografirati ljude, ali s obzirom na to da su uglavnom svi vani s maskama, više-manje nisam zadirala ni u čiju privatnost. Zvuk je radila Iva Galović tako da je snimala atmosferu grada tijekom nekoliko tjedana – ističe Anja koja i dalje nastavlja fotografirati, pokušavajući bilježiti situacije.

Izložba „Međuprostori“ u siječnju je bila izložena u Oris Kući arhitekture u Zagrebu, i to pod pokroviteljstvom Gospodarskog i trgovinskog ureda pri Veleposlanstvu Kraljevine Belgije u RH.

– Igrom slučaja bila sam u kontaktu s Antoniom Garciom iz Gospodarskog i trgovinskog ureda pri Veleposlanstvu Kraljevine Belgije u RH vezano uz neki drugi projekt te smo u razgovoru došli na ovu temu. Bila mu je jako zanimljiva te je predložio da napravimo izložbu. Hvala i Gradskom muzeju Varaždin na postavu. Kada se stvore uvjeti za to, otvorit ću izložbu i u Bruxellesu (koji je trenutno u trećem lockdownu), a u budućnosti, u narednim godinama, voljela bih da izložba putuje i u druge države – istaknula je za kraj Anja Strelec.

Izložba u palači Sermage za razgled ostaje otvorena do 2. svibnja.

O autorici

Anja Strelec (Varaždin, 1985.) hrvatska je audiovizualna redateljica i fotografkinja koja živi i radi u Bruxellesu. Nakon diplome na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, u Francuskoj završava magisterij 2013. godine iz audiovizualne i filmske produkcije na Sveučilištu „Paul Valéry“ u Montpellieru te magisterij iz audiovizualne i filmske režije na Sveučilištu „Mirail“ u Toulouseu 2015. godine.

Uz umjetničko djelovanje kroz razne vizualne formate, posljednjih deset godina radi kao samostalna audiovizualna redateljica i fotografkinja za belgijsku televiziju, BBC Studioworks, Europsku komisiju i međunarodne organizacije kao što je UNICEF. Osim toga, održava audiovizualne i fotografske radionice, između ostalog za delegacije Europske unije u Eritreji, Gvineji i Gani, te ima vlastitu audio-vizualnu tvrtku u Bruxellesu.

U svojim se radovima putem različitih formata bavi socijalnim temama, portretirajući osobne ljudske priče i društvo te istraživanjem formi fotografirajući grad i arhitekturu. Raznovrsnost vizualnih formata omogućava joj multidisciplinarni pristup odabranim temama i slojeviti storytelling te se upravo iz tog razloga bavi vizualnim medijima – videom, dokumentarnim filmom i uličnom fotografijom.

Anja je redateljica nekoliko nagrađivanih dokumentarnih filmova prikazivanih na međunarodnim festivalima i televizijama te je sudjelovala na samostalnim i skupnim izložbama fotografije i novih medija u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji, Njemačkoj, Grčkoj i Belgiji.

Nastavite čitati

Kultura

HNK u Varaždinu: četvrti koncert Varaždinskog komornog orkestra na rasporedu je 18. travnja

Objavljeno:

- dana

Objavio/la:

U nedjelju, 18. travnja, s početkom u 19 sati i 30 minuta Varaždinski komorni orkestar će u velikoj koncertnoj dvorani HNK-a u Varaždinu izvesti svoj četvrti koncert 27. sezone.

U izvedbi će im se kao dirigent pridružiti Carlo Jans, dok će flautu svirati solistica Franka Mavriček. Izvodit će se djela E. Griega, S. Marcadantea i F. Schuberta.

Koncert se održava prema važećim preporukama Stožera civilne zaštite i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Nastavite čitati